Maker learn festival 2021

8-12 November 2021

A rich training program, from the comfort of your home.
Over 50 training proposals from our partners and makers. Workshops, talks, webinars dedicated to innovation: from artificial intelligence to robotics, from recycling to upcycling; from digital manufacturing to sustainability, and much more.
And there are also courses for children and teenagers!



Build a smart greenhouse for the classroom: between creativity and scientific thinking with Arduino Education - Costruiamo una serra intelligente per la classe: tra creatività e pensiero scientifico con Arduino Education

Campustore s.r.l.

The purpose of this lesson is to use the Arduino Student Kit to design, build and program a climate control system for a greenhouse. In this meeting we will learn about, design and build circuits, we will address aspects such as reuse of existing code, debugging, creativity, critical thinking and problem solving.

Timetables

Tuesday 09 November

From 4.30 pm to 5.30 pm CET


Build a smart greenhouse for the classroom: between creativity and scientific thinking with Arduino Education - Costruiamo una serra intelligente per la classe: tra creatività e pensiero scientifico con Arduino Education

Luca Scalzullo

La cifra stilistica esemplificativa dell’approccio Campustore Academy alle STEAM: ingegnere chimico con una maturità classica, disegnatore talentuoso, programmatore e buona forchetta, amante dei videogiochi e strenuo sostenitore degli appunti cartacei, il Prof. Scalzullo non si può costringere dentro una sola definizione.

Ha fatto il docente e ricercatore all’Università di Salerno per poi volare negli USA per fare il ricercatore all’Università di New York. È tornato a casa per dedicarsi alla famiglia e ai ragazzi: oggi è docente di tecnologia in una secondaria di I grado campana e l’orgoglioso supereroe (e papà) di Angelo.

I suoi corsi sorprendono, mettono in discussione lo status quo, vivono di esperienza e si contraddistinguono sempre per un umorismo travolgente che parla al cuore di chi crede nel futuro delle nuove generazioni.

Di tanto in tanto e per il bene della didattica si mette anche gli scaldamuscoli e inizia a ballare… ma non ditelo troppo in giro!

Category Partners


Back